• Kategoria
      Brak kategorii spełniających podane kryteria.
      • Instruktorzy
        Brak producentów spełniających podane kryteria.
      • Products
        Nie znaleziono produktów pasujących do kryteriów.
          • search.blog
            Brak postów na blogu spełniających podane kryteria.

          Zajęcia umuzykalniające dla dzieci

          INFORMACJE PODSTAWOWE

          Zajęcia muzyczne dla najmłodszych w RED NOTE mają charakter indywidualny. Zdarza się, jeśli są ku temu sprzyjające okoliczności, że tworzymy kameralne dwu-, lub trzyosobowe grupy, każdorazowo jednak ostateczna formuła zajęć jest konsultowana z rodzicami, by dobrać optymalny model spotkań.
          Instruktorzy: Maja Łamik

          ORGANIZACJA ZAJĘĆ I CENNIK

          Proponujemy również dwie jednostki czasowe w zależności od wieku i nastawienia muzykujących maluchów:

          • 30 minut – wówczas koszt jednej indywidualnej lekcji to 35 zł.
          • 45 minut – koszt jednej indywidualnej lekcji to 49 zł.

          Pozostałe możliwe formuły zajęć:

          • Lekcja tandemowa (dwuosobowa) – 35 zł. za jedną 45-minutową lekcję
          • Lekcja w grupie trzyosobowej – 30 zł za jedną 45-minutową lekcję

          Współpraca z ogniskiem muzycznym RED NOTE odbywa się na czytelnych i przejrzystych zasadach. Nie praktykujemy długoterminowych zobowiązań. Umowę zawieramy na miesiąc, płatności dokonuje się również miesięcznie z dołu (po zakończonym miesiącu nauki). Jeśli współpraca układa się zgodnie z oczekiwaniami Ucznia i jego Rodziców umowa prolonguje się o następny i kolejne miesiące.

          W RAZIE PYTAŃ POZOSTAJEMY DO DYSPOZYCJI POD NUMEREM TELEFONU: 665 214 081

          INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE

          Dźwięki otaczają nas zewsząd. W większości nie mamy świadomości jak olbrzymi wpływ mają na nasze życie. Nie chodzi tylko o płaszczyznę stricte muzyczną, ale przede wszystkim o intelektualny i kulturowy aspekt rozwoju każdego z nas. To w jaki sposób rozwija nas muzyka w największym stopniu kształtuje się w pierwszych latach życia. Niezliczone badania naukowe dowodzą jej dobroczynnego wpływu na rozwój dzieci. Coraz częściej wśród autorytetów ze świata psychologii, socjologii, pedagogiki i szeroko pojmowanych nauk społecznych pojawiają się opinie zalecające, lub wręcz postrzegające jako konieczną wczesną edukację muzyczną, dzięki niej bowiem zyskujemy:

          • Rozwój inteligencji emocjonalnej – muzykowanie w każdej formie jest bardzo silną formą ekspresji, a przez to staje się katalizatorem emocji. Dzięki muzyce rozładowujemy nagromadzenie negatywnych bodźców (nie od dziś wiadomo, że muzyka łagodzi obyczaje) i uzewnętrzniamy to co sprawia nam radość, daje satysfakcję, uczy cierpliwości, pokory i sprawia, że stajemy się lepszymi.
          • Uspołecznianie – każda forma muzykowania oznacza kontakt z innymi ludźmi, bo muzyka w założeniu jest nastawiona na szerokie komunikowanie. Nawet w pierwszych latach edukacji kontakt z nauczycielem, pierwsze występy, poszukiwanie kompanów do wspólnego grania… uczą dzielenia tego co nas otacza z innym człowiekiem.
          • Rozwój intelektualny – uprawianie muzyki to działanie polisensoryczne, oznacza to, że muzykujące dziecko w bardzo dużym stopniu, równolegle angażuje wiele zmysłów: wzrok, słuch, dotyk. To z kolei, w niespotykany w innych aktywnościach intelektualnych sposób, uaktywnia wszystkie obszary mózgu. Śpiewające i grające dzieci lepiej się uczą, szybciej zapamiętują, łatwiej kojarzą, są bardziej komunikatywne i asertywne.

          Zajęcia umuzykalniające, które prowadzimy w Ognisku Muzycznym RED NOTE zostały skonstruowane w oparciu o powyższe założenia dlatego ich koncepcja jest dwutorowa:

          • Poprzez wspólne muzykowanie rozwijamy emocjonalnie, społecznie i intelektualnie. Jest to wartość dodana do muzyki, którą dziecko zabierze ze sobą niezależnie od tego jak rozwinie się jego przygoda z muzyką.
          • Przygotowujemy do postawienia pierwszych kroków w muzyce rozumianej jako gra na konkretnym instrumencie. W przypadku dzieci na wczesnym etapie rozwoju trudno powiedzieć jaki instrument wybiorą w sposób świadomy (wiemy z doświadczenia, że gusta i fascynacje ewoluują). Dlatego też prowadzimy zajęcia w taki sposób, by wyposażyć małego muzyka w pakiet umiejętności, który będzie jak znalazł w momencie gdy zadecyduje o rozpoczęciu przygody z konkretnym instrumentem.

          Wdrażany przez nas program wczesnego rozwoju muzycznego obejmuje:

          • Aktywne słuchanie muzyki – rytm, melodia, instrumenty, śpiew, treść utworów… wszystko to elementy składowe muzyki, których świadomość kształtujemy.
          • Taniec – muzyka budzi naturalną motorykę. Ruch w rytm muzyki to wrodzona umiejętność każdego człowieka, warto ją pielęgnować.
          • Zabawa instrumentami – namacalny kontakt z muzyką na poziomie wykonawczym. I choć ten „poziom wykonawczy” wydaje się brzmieć nieco na wyrost, to ta płaszczyzna aktywności muzycznej ma olbrzymie znaczenie.
          • Inspirujące rozmowy o muzyce i muzykach – skrzypek, kontrabasista, dyrygent, gitarzysta rockowego zespołu, bębniarz z kapeli etno, czy tato przybijający gwóźdź… Obecność muzyki w życiu malucha to coś niezwykle inspirującego. Warto i trzeba zwracać na to uwagę.
          • Czy szum wiatru, dzięcioł stukający w drzewo lub padający deszcz to już muzyka? Oczywiście, że tak, musimy tylko chcieć ją usłyszeć. Taka forma uwrażliwienia na otaczający świat spowoduje, że zdobycze współczesnej techniki takie jak smartfon, tablet czy konsola staną się nieco mniej atrakcyjne.
          • Czy da się zaśpiewać ulubioną bajkę? Pewnie, że tak! Czy to jest trudne? Nie tak trudne jak mogłoby się wydawać? Czy takie umiejętności warto rozwijać? Odpowiedź jest oczywista! Kto wie może w ten sposób mały człowiek odkryje w sobie potencjał wielkiego kompozytora.

          Z niecierpliwością czekamy na małych muzyków. Zapraszamy serdecznie!

          back to top
          Filtry